Hvorfor skifter Swevet navn?
Swevet blev opkøbt i august 2022 af AmerisourceBergen og MWI Animal Health. Navneændringen er et led i vores langsigtede strategi om også at være til stede i Norden. Vi vil gerne vise, at vi er en del af den globale veterinærgrossist MWI Animal Health, som også findes i England og USA.
Vi er dog stadig det samme firma med de samme vigtige værdier om, at vi gør alt for sundere dyr. Vi tilføjer bare nye fordele ved at være en del af en større virksomhed, såsom et større leverandørnetværk, større volumener, som vi kan forhandle om, mere ekspertise inden for forskellige områder, teknologi og meget mere.
Hvem er MWI Animal Health?
MWI Animal Health er en førende global distributør inden for dyresundhed med etablerede netværk i Storbritannien og USA.
Hvad betyder MWI?
Navnet MWI kommer fra initialerne af Millard Wallace Ickes, en DVM (Doctor of Veterinary Medicine) og dygtig rytter, som startede en distributionsvirksomhed i 1970'erne i Idaho.
Hvorfor valgte Swevet at slå sig sammen med MWI Animal Health?
MWI Animal Health deler vores passion for dyrs velvære og for at støtte dyresundhedspersonale. Ligesom os er de dedikerede til at levere kvalitetsservice.
Hvilke kunder har MWI Animal Health?
MWI har en ekspansiv kundebase, der inkluderer veterinærklinikker for kæledyr, faciliteter til produktionsdyr samt forhandlere.
Hvad betyder denne navneændring for vores kunder?
Sammen med vores mange års erfaring og vores kontakter i branchen vil dette nye partnerskab tilbyde jer yderligere værdifulde tjenester og løsninger.
Hvordan vil dette påvirke, hvordan Swevet driver forretning?
Opkøbet vil ikke påvirke den måde, vi driver forretning på. Swevet er stadig de samme engagerede mennesker, som vi altid har været. Vores fokus er, og vil altid være, at levere høj service og support til jer.
Hvad betyder det, at Swevet ændrer sit "kommercielle" navn til MWI Animal Health?
Swevet AB er stadig vores juridiske firmanavn, og Swevet AB vil fortsat fremgå på f.eks. fakturaer, kontrakter og i andre sammenhænge, hvor det juridiske navn skal være med. Det kommercielle navn henviser til det navn, vi bruger i kommunikation og dialog med eksterne parter.
Hvad er forskellen mellem Cencora, AmerisourceBergen og MWI Animal Health?
Cencora/AmerisourceBergen er en amerikansk multinational grossistvirksomhed, der distribuerer medicin og udstyr til den globale medicinalindustri og aktører inden for sundhedssektoren. Vi i Norden bruger kun navnet AmerisourceBergen. MWI Animal Health er en del af AmerisourceBergen, der leverer veterinærløsninger, dvs. produkter, distribution og tekniske løsninger til dyresiden. MWI Animal Health findes i dag i USA, England og Norden – repræsenteret af os i Sjöbo.
Swevet har fået et nyt udseende
Vi har opdateret vores udseende for at matche den grafiske profil hos MWI Animal Health. Dette betyder et nyt design, der afspejler vores partnerskab og vores fortsatte engagement i kvalitet og service.
Alt hvad du behøver at vide om teknisk service, kan du finde her.
Vi arbejder i øjeblikket på at revidere vores leveringsskemaer for at forbedre effektiviteten af vores leverancer til vores kunder og reducere vores CO2-aftryk.
Hvordan påvirker dette mig som kunde?
Du vil modtage dine bestilte produkter leveret én gang om ugen. Dette giver dig mulighed for at planlægge din virksomhed uden konstante afbrydelser for leverancer. Målet er at forenkle og forbedre din købsoplevelse.
Hvad er fordelene ved denne nye ordning?
Ved at samle restordrer og bestillingsvarer til levering én gang om ugen kan du undgå ekstra fragtomkostninger og få et effektivt leveringsskema. Mange af vores store kunder har allerede vedtaget dette og er meget tilfredse med resultatet.
Kan jeg stadig lave akutte bestillinger?
Selvfølgelig! Hvis du har brug for en hasteordre, kan du stadig placere akutte bestillinger, der sendes øjeblikkeligt. Bare bemærk dette i meddelelsesfeltet i din indkøbskurv, når du afgiver din ordre.
Hvilken dag kan jeg forvente min levering, hvis jeg følger ugentlig levering?
Afhængigt af dit købemønster vil vi foreslå, hvilken dag der passer dig bedst. Vi stræber efter at tilpasse os dine behov og præferencer.
Vi håber, dette besvarer dine spørgsmål! Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.
Webshoppen fungerer bedst i Chrome og de nyeste versioner af browsere. Hvis du bruger Internet Explorer eller en ældre version af en anden browser, anbefales det at opdatere din browser og prøve igen.
Hvis varen vises som 'midlertidigt udsolgt, tilbage på lager snart,' er det normalt en lagervare og vil snart være på lager igen. Hvis du ønsker at vide den præcise dato, kan du altid kontakte vores kundeservice.
Hvis varen er markeret som 'restordre fra leverandør,' har vi desværre ingen dato fra leverandøren.
Nogle af vores varer er bestillingsvarer, der kun bestilles til vores lager efter kundens anmodning. Disse varer har en grøn lille 'banner' med teksten 'bestillingsvare' på produktkortet i webshoppen. Bemærk, at der ikke er returret for bestillingsvarer!
Under produktkortet er der en estimeret leveringstid. Denne tid er foreløbig, og det er det omtrentlige antal dage, varen forventes at være på lager, efter at en kundeordre er oprettet, inden den ankommer til vores lager. Derudover er der håndtering af indlevering hos os, inden vi kan behandle den og sende den til dig, der har bestilt sådan en vare. Derfor er det en god idé at forvente yderligere dage, inden varen når frem til dig, men for mere præcise oplysninger kan du altid kontakte vores kundeservice.
Hvis du holder musen over den understregede tekst på produktkortet, vises en boks med en kort beskrivelse af ovenstående information, så kunden ved, hvad der gælder ved bestilling af bestillingsvarer.
For at effektivisere vores faktureringshåndtering, opfordrer vi dig til at betale hver faktura separat til den specifikke bankkonto med det tilhørende OCR-nummer. Det er vigtigt at undgå at samle betalinger i en fælles klumpsum, som tidligere er forekommet.
Faktureringshåndtering
Bemærk og brug det tildelte OCR-nummer ved hver betaling. Hvis du oplever problemer med at inkludere OCR-nummeret ved betaling af flere fakturaer, bedes du kontakte vores Controller på petra.persson@swevet.se.
Kreditfaktura
Hvis du modtager en kreditfaktura fra os, håndterer du den på følgende måde:
Hvis du hellere ønsker at få din kreditfaktura udbetalt, skal du kontakte kundeservice for at oplyse dine bankoplysninger. Send os en e-mail til kundeservice@swevet.dk. Indtast "kreditfaktura" i emnelinjen.
Momsbehandling
Vi vil gerne informere vores kunder om, at vores fakturaer udstedes eksklusive moms. Kunden er derfor ansvarlig for at tilføje moms til fakturabeløbene ved bogføring og regnskab.
For oplysninger om, hvornår disse varer forventes at være tilgængelige igen, bedes du kontakte vores kundeservice. De står til rådighed for at hjælpe dig med dette spørgsmål og eventuelle yderligere forespørgsler.
Hvis en vare vises som "midlertidigt udsolgt, tilbage på lager snart," er varen normalt på lager og vil snart være tilgængelig igen. Hvis du ønsker at vide den præcise dato, kan du altid kontakte os via kundeservice.
Hvis varen er markeret som "restordret fra leverandør," har vi desværre ingen dato fra leverandøren.
Du vil altid modtage en e-mail, som sendes til den person, der har afgivet ordren. Hvis det er en webordre, sendes bekræftelsesmailen altid til brugernavnet - mailadressen, som indeholder både bekræftelsesmailen og e-mailen, hvor du kan spore din forsendelse.
I e-mailen finder du et link "spor din forsendelse her," hvor du kan se oplysninger om, hvornår pakken blev sendt, hvornår den forventes at ankomme, hvor mange kolli og om noget er blevet delt ud (dette betyder, at der er flere pakker, der skal sendes ud for denne forsendelse).
Vi henviser dig til vores reklamationsafdeling, hvor du finder alle de oplysninger, du har brug for.