1. Generelle betingelser – virksomheder

Swevet sælger forbrugsvarer, udstyr og tjenester på internettet til virksomheder med virksomhedsnummer. For at handle hos os skal du være fyldt 18 år og have gyldig legitimation til pakkeforsendelser, hvis der købes varer.

Før du klikker på knappen ”Send ordre” ved kassen, skal du godkende vores generelle betingelser og dermed teksten i dette dokument. Når først du har sendt din ordre, kan vi ikke ændre den manuelt eller tilføje eller slette varer i den.

2. Forsendelses- og leveringsbetingelser

God lagerstyring og hurtig levering er Swevets målsætning. Vi vælger aktivt speditør på baggrund af forskellige faktorer; det oplyste postnummer, ekstra tid i forbindelse med udlevering, anslået leveringstid og lagerstatus.

Vi bruger PostNord som speditør i Danmark.

Varerne sendes samme dag, hvis vi får din bestilling inden kl. 13.00 på hverdage. Vi vil selvfølgelig altid give dig den bedst mulige service, og ved akutte bestillinger efter kl. 13.00 gør vi, hvad vi kan, for at sende ordren den samme dag.

Ifølge speditøren leveres forsendelsen normalt til kunden 1-2 dage, efter at den har forladt os. Hvis det er på landet, tager det mindst endnu en ekstra dag.

Swevet er ikke ansvarlig for tredjeparts handlinger, fx forsinkelser i leveringen, der skyldes speditøren.

Helligdage kan påvirke speditørens leveringsplan. Kontakt vores kundeservice for at få at vide, hvornår du senest skal afgive din bestilling, hvis der falder en helligdag midt i ugen, så du kan få dine varer i rette tid.

2.1. Vores leveringsmetoder

Vi leverer fragtfrit i Danmark, hvis ordrens værdi er højere end 1.500 DKK eksklusive moms.

Ved forsendelse uden for EU tillægges der eventuelle toldafgifter og fragtomkostninger, som skal betales af køber. Swevet påtager sig ikke ansvaret for forsinkelser forårsaget af det danske toldvæsen.

Fragtfrie ordrer leveres kun som B2B-pakke/palle (læs mere om B2B-pakke/palle længere nede). Det betyder, at fragtfri levering ikke omfatter pakker, der sendes til dig med levering på et posthus/pakkeboks. Hvis du vælger at få din forsendelse sendt til et posthus/pakkeboks, eller hvis din pakke bliver leveret på et posthus/pakkeboks, fordi du ikke har haft mulighed for at tage imod pakken på det af speditøren oplyste tidspunkt, så vil du blive opkrævet et ekstra gebyr. Læs mere om betingelserne for levering på et posthus/pakkeboks nedenfor.

Der tillægges fragt, hvis ordrens værdi er lavere end 1.500 DKK eksklusive moms. I så fald er forsendelsesomkostningerne 99 DKK eksklusive moms.

Eventuelle restordrer på det almindelige sortiment leveres fragtfrit.

Bestillingsvarer tillægges altid fragt uanset ordreværdi. Forsendelsesomkostningerne afhænger af forsendelsens vægt og volumen.

Der tillægges et gebyr på 99 DKK eksklusive moms på alle ordrer, som skal leveres på et posthus/pakkeboks.

 

2.1.1 B2B-pakke/palle (Business to Business)

Produkterne leveres i dagtimerne til den adresse, der er oplyst ved bestillingen. Inden levering får du besked af speditøren på det telefonnummer, du har oplyst ved bestillingen. Speditøren oplyser normalt et omtrentligt leveringstidspunkt inden for cirka 3-4 timer. Det kræver, at en myndig modtager kvitterer for varerne. Vedkommende skal også kunne fremvise gyldig legitimation. Vi har desværre ingen indflydelse på speditørens tider og køredage. I visse områder i Danmark kan det forekomme, at speditøren kun har hjemmelevering på bestemte dage i ugen.

2.1.2. Levering uden kvittering

Tilvalget ”Levering uden kvittering” indebærer, at Postnord må levere forsendelsen på den oplyste leveringsadresse, uden at modtager er til stede til at kvittere personligt for leveringen. Hvis du bor på landet, er dette en god idé, så du undgår forsinkelser i leveringen.

”Levering uden kvittering” indebærer at Postnord og eventuelle underleverandører fraskriver sig alt ansvar for forsendelsen i forbindelse med leveringen. I de tilfælde, hvor modtageren er til stede ved leveringen, vil modtageren kvittere for forsendelsen efter normal procedure.

2.1.3. Levering på et posthus/pakkeboks

Visse mindre produkter kan leveres til et posthus/pakkeboks i nærheden af din adresse. Levering sker på et af PostNords posthus/pakkeboks.

Du modtager en SMS eller skriftlig meddelelse, når varen er ankommet og kan afhentes på udleveringsstedet. Du kan derefter afhente din vare, når det passer dig. Normalt skal varen dog afhentes inden for 14 dage.

Du får mere information i forbindelse med levering på udleveringsstedet. Varerne kan kun afhentes af den person, der står som modtager af forsendelsen. Ved afhentning af varen skal der fremvises legitimation. Der tillægges et gebyr 99 DKK eksklusive moms på alle ordrer, som skal leveres på et posthus/pakkeboks.

2.2. Spor din pakke

Når din ordre sendes fra vores lager, får du tilsendt en leveringsbekræftelse på din e-mailadresse. I leveringsbekræftelsen er der et sporingslink, som du kan klikke på for at spore din levering.

Selvom du ikke har fået meddelelse om, at pakken er ankommet, men via sporingslinket kan se, at pakken er leveret på udleveringsstedet, kan du alligevel afhente pakken med pakke-ID/sporingsnummer/løbenummer og legitimation.

2.3. Ikke modtaget forsendelse/levering ikke muligt

Hvis du ikke kan træffes, når din forsendelse skal afleveres, bliver du opkrævet de dermed forbundne omkostninger for forgæves kørsel. For pakker, der er leveret på et posthus/pakkeboks, og som ikke afhentes, opkræves du et returneringsgebyr i henhold til tabellen under Fortryd bestilling. Hvis varerne, for eksempel kølevarer, er blevet ødelagt på grund af, at levering ikke var muligt, vil du også blive opkrævet varernes salgsværdi. Ansvaret for forsendelsen overgår til dig som kunde, når du får meddelelsen om levering.

2.3.1. Leje af terminal

Hvis du ikke har taget imod din hjemmelevering inden for 3 dage fra meddelelsen om levering, bliver du opkrævet et ekstra håndteringsgebyr på 265 DKK pr. dag og forsendelse.


2.4. Uafhentede pakker

Vi forbeholder os ret til at opkræve omkostningerne til håndtering af uafhentede pakker (returforsendelse, ekspeditionsomkostninger osv.). Varerne opbevares på udleveringsstedet i 14 dage, før de returneres til os. Bemærk, at hvis du vil returnere varen, skal du først afhente pakken og derefter returnere den i henhold til Swevets procedure for returnering af varer.

2.5. Ændring af leveringsadresse

Når varen har forladt lageret, kan leveringsadressen ikke ændres. Derfor er det særlig vigtigt, at du kontrollerer, at leveringsadressen er helt korrekt, inden din bestilling gennemføres og godkendes.

2.6. Forsinkelser i leveringen

Det kan forekomme, at leveringstiden forlænges, fordi der opstår uforudsete forsinkelser på ruten. Denne ekstra tid er ikke altid medregnet i den anslåede leveringstid, vi oplyser på websitet. Swevet giver ikke kompensation for disse forsinkelser i leveringen.

I de tilfælde, hvor vi ikke er i stand til at levere inden for den aftalte tid, informerer vi om muligt straks kunden om årsagen til forsinkelsen og oplyser et nyt leveringstidspunkt.

 

3. Købsbetingelser og betalingsbetingelser

Alle priser er oplyst i danske kroner. Eventuelle forsendelsesomkostninger vil blive tillagt. Læs mere under fragt- og leveringsbetingelser.

3.1. Priser

For erhvervskunder, der har en konto hos Swevet og derfor kan logge sig ind på webshoppen, vises Swevets listepriser eksklusive moms, og disse gælder indtil videre. En del af vores kunder har aftalte priser og rabatter, og de vises for dig, når du er logget ind. Alle oplyste priser er eksklusive moms for kunder, der logger ind på webshoppen.

Swevet forbeholder sig retten til straks at justere priserne, hvis vores indkøbspriser eller andre forudsætninger ændrer sig, for eksempel valutakurser.

For visse produkter oplyses priserne ved forespørgsel. Ring eller send en e-mail til kundeservice, +45 3360 2412 eller kundeservice@swevet.dk, hvis du har forespørgsler om tilbud.

3.2. Produktbilleder og produktinformationer

Det kan ikke garanteres, at produktbillederne på websitet er nøjagtige gengivelser af produkterne. Vi tager forbehold for eventuelle fejl i produktinformationerne og forbeholder os ret til at ændre produktinformationer og priser uden forudgående varsel.

Swevet tager forbehold for eventuelle fejl i produktinformationerne og i øvrigt på websitet. I tilfælde af eventuelle fejl forbeholder Swevet sig ret til at korrigere sådanne efterfølgende. Vi tager forbehold for prisjusteringer, slutsalg, lagerdifferencer, tekniske problemer, ændringer af tekniske specifikationer og eventuelle typografiske fejl fra vores side eller i vores annoncer.

 

3.3. Faktura

For erhvervskunder gælder fakturaer med betalingsvilkårene 14 dage netto, hvis ikke andet er aftalt. Ved kapitalinvesteringer kan Swevet tilbyde finansiering gennem en leasingaftale.

Swevet forbeholder sig ret til ikke at sælge veterinærspecifikke produkter til kunder, som ikke er dyrlæger. Swevet forbeholder sig retten til varerne, indtil det fulde beløb er modtaget.

 

 

4. Bestilling

4.1. Sådan bestiller du

Bestilling foregår på vores website www.swevet.dk. Hvis du har spørgsmål til, hvordan du foretager en bestilling, er du velkommen til at ringe til kundeservice på telefon +45 3360 2412 eller sende en e-mail kundeservice@swevet.dk. En gennemført bestilling kræver, at du godkender vores købsbetingelser og giver dit samtykke til, at navn og person- eller virksomhedsnummer registreres i vores kunderegister. Der er først truffet aftale om køb, når vi har bekræftet din bestilling ved at sende en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har oplyst. Vi forbeholder os ret til at korrigere ordrer, hvis levering af en eller anden grund ikke kan gennemføres.

4.2. Tilføjelse af produkter til en allerede afgivet ordre

Du kan ikke tilføje produkter eller ændre produkter i en ordre, du allerede har afgivet. Det vil i givet fald blive anset for at være enten en ny bestilling eller en afbestilling (se nedenstående punkt 4.3 om afbestilling).

4.3. Afbestilling

Du kan afbestille din vare, inden den har forladt vores lager. Derefter kan du ikke længere afbestille. Erhvervskunder, som har bestilt varer fra vores specialsortiment (også kaldet for bestillingsvarer), kan ikke fortryde deres ordrer. Kontakt kundeservice, hvis du har spørgsmål, der vedrører bestillingsvarer.

4.4. Fortrydelse af en bestilling

For virksomheder gælder aftaleloven og således ikke bestemmelserne om fortrydelsesret.

 

5. Reklamationer

5.1. Forkert, beskadiget eller ufuldstændig forsendelse

Hvis din forsendelse er forkert, beskadiget (af anden årsag end transporten) eller ufuldstændig,kan du klage til os over varen eller ordren. Hvis et lægemiddel returneres, vil det blive destrueret og debiteret kunden. Dette gælder også uafhentede og ikke modtagne pakker, der returneres fra fragtfirmaet til Swevet, samt pakker, der returneres på grund af ufuldstændig adresse oplyst af kunden.

Erhvervskunder bør reklamere snarest muligt og senest syv (7) arbejdsdage efter modtagelse.

Først når reklamationen er godkendt af Swevet, kan varen returneres. Bemærk: En reklamation indebærer, at du kontakter os i overensstemmelse med nedenstående procedure; det indebærer ikke, at du returnerer varen til os, inden vi har godkendt det.

Du skal kontakte vores kundeservice, for at vi kan vurdere din reklamation. Det gør du ved at sende en e-mail til kundeservice@swevet.dk hvor følgende informationer skal indgå:

  1. Dit navn og dine kontaktoplysninger.

  2. Antal og navn på de produkter, du ønsker at returnere.

  3. En kort beskrivelse af, hvad reklamationen handler om: Er varen forkert, beskadiget af anden årsag end transporten, eller er den ufuldstændig, og hvad der i givet fald mangler.

    1. Hvis din vare er defekt, skal vi også have 4-5 billeder, hvor defekten ses tydeligt på mindst ét af billederne, for at vi nemmere kan vurdere reklamationen. Desuden skal et af billederne vise produktet i sin helhed.

  4. Bestillingsnummeret på den ordre, som inkluderer den vare, du vil klage over. Du kan også medsende en kopi af ordrebekræftelsen/kvitteringen.

Når vi har modtaget din e-mail om reklamationen, der indeholder ovenstående informationer, behandler og undersøger vi den snarest muligt. Hvis vi vurderer, at reklamationen kan godkendes, og du skal returnere varen/varerne i tilslutning til en reklamation, sender vi dig en frankeret returetiket, du skal bruge.

Mens du venter på vores undersøgelse af en reklamation, kan vi sende dig en ny vare til samme pris, som du har betalt for den vare, du vil reklamere over. Meddel os dette i din besked til os.

5.2. Transportskader

Alle skader, der opstår under transport, skal reklameres direkte til speditøren. Hvis du ved modtagelsen mod forventning konstaterer, at forsendelsen er beskadiget under transporten, enten selve produktet eller emballagen, beder vi dig straks fortælle det til speditøren ved at notere skaden på fragtsedlen, inden du kvitterer for modtagelsen.

Hvis du har fået varen leveret inden for rammerne af en fuldmagt (levering uden kvittering), skal du reklamere over transportskaden direkte til speditøren ved at kontakte denne. Bemærk, at du skal oplyse meddelelsesnummer/forsendelsesnummer ved reklamation til speditøren.

Kontakt til vores speditører:

For at vi kan hjælpe dig med din reklamation kan du også anmelde skaden direkte til vores kundeservice på kundeservice@swevet.dk eller telefonisk på +45 3360 2412.

Du må ikke bruge produktet, hvis der er skader. Det er også vigtigt, at du gemmer emballagen, så skaden kan besigtiges, når skadesagen behandles.

5.3. Skjulte skader

Hvis du opdager skader på din forsendelse, som du ikke kunne se, før du pakkede varen ud, gælder samme procedure som for transportskader. Det er derfor vigtigt, at du pakker dine varer ud og kontrollerer dem umiddelbart efter, at levering er sket.

5.4 Returvarer

Returvarer må kun sendes til Swevet efter aftale. Når en vare returneres, ligger ansvaret for varen hos dig som kunde, indtil vi har modtaget den. Swevet står for returfragten ved godkendt reklamation. Læs mere i afsnittet om reklamationer.

Returadresse

Swevet AB
Forskaregatan 1 D
SE-275 37 SJÖBO, SVERIGE

Returneringsmetode         Returneringsgebyr  

Pakke                                         95 DKK                                            
Palle                                            795 DKK

 

5.5 Refusion ved reklamation eller fortrydelsesret

For virksomheder gælder aftaleloven og således ikke bestemmelserne om fortrydelsesret. Refusion ved reklamation foregår med en kreditnota for det produkt, reklamationen er godkendt til.

Kunden kan dog blive nødt til at vente, indtil varen er kommet retur, eller kunden har afleveret bevis for, at varen er returneret (førstkommende af de to tidspunkter).

 

6. Personlige oplysninger

I forbindelse med din bestilling og/eller kontoregistrering accepterer du, at vi gemmer og anvender dine persondata i vores virksomhed for at kunne gennemføre og levere den service, du kan forvente af os. Al behandling af persondata foregår i overensstemmelse med dataforordningen.

De oplysninger, du giver om dig selv, bruges af swevet.se og vores samarbejdspartnere til betaling og levering. Vi garanterer, at ingen oplysninger om dig vil blive solgt eller videregivet til tredjepart. Læs mere om, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger i vores persondatapolitik.

Vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, som indeholder forkerte personlige oplysninger, eller hvis kunden er registreret som dårlig betaler.

 

7. Kontakt Swevet

Swevet AB
Forskaregatan 1 D
SE-275 37 SJÖBO, SVERIGE

Virksomhedsnr. 556621-5843

Telefon: +45 3360 2412

E-mail: kundeservice@swevet.dk

 

 

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl på websitet.

Download Swevets generelle betingelser som PDF-fil her.

postnord.png DHL.png
{{lineitem.Sku}}
{{lineitem.ProductName}}
{{lineitem.VariantName}} {{lineitem.FormattedPrice}} Normalpris: {{lineitem.FormattedListPrice}}
I restordre Midlertidig udsolgt I restordre Midlertidig udsolgt I restordre Best.vare – forventet leveringstid ca.: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(e) I restordre Best.vare – forventet leveringstid ca.: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(e) Produktet er udgået
Antal på lager: {{lineitem.StockData.Quantity}}
Din indkøbskurv er tom;(
I alt {{basket.FormattedProductsTotalIncVAT}}
Til kassen