Kontakt os, hvis du ønsker at klage over en vare. Læs først, hvad der gælder for reklamationer, hvis du repræsenterer en virksomhed eller er forbruger. Vi arbejder med din sag hverdage fra kl. 08.00 - 17.00 og vender tilbage til dig inden for to hverdage, efter at du har kontaktet os.
Returvarer må først sendes efter godkendelse fra os.
Bemærk, at dette er et uddrag af Swevets generelle reklamationsbetingelser for virksomheder. Se de komplette betingelser her.
Hvis din forsendelse er forkert, beskadiget (af anden årsag end transporten) eller ufuldstændig, kan du klage til os over varen eller ordren. Hvis et lægemiddel returneres, vil det blive destrueret og debiteret kunden. Dette gælder også uafhentede og ikke modtagne pakker, der returneres fra fragtfirmaet til Swevet, samt pakker, der returneres på grund af ufuldstændig adresse oplyst af kunden.
Erhvervskunder bør reklamere snarest muligt og senest syv (7) arbejdsdage efter modtagelse.
Først når reklamationen er godkendt af Swevet, kan varen returneres. Bemærk: En reklamation indebærer, at du kontakter os i overensstemmelse med nedenstående procedure; det indebærer ikke, at du returnerer varen til os, inden vi har godkendt det.
Du skal kontakte vores kundeservice, for at vi kan vurdere din reklamation. Det gør du ved at sende en e-mail til kundeservice@swevet.dk, hvor følgende informationer skal indgå:
Når vi har modtaget din e-mail om reklamationen, der indeholder ovenstående informationer, behandler og undersøger vi den snarest muligt. Hvis vi vurderer, at reklamationen kan godkendes, og du skal returnere varen/varerne i tilslutning til en reklamation, sender vi dig en frankeret returetiket, du skal bruge.
Alle skader, der opstår under transport, skal reklameres direkte til speditøren. Hvis du ved modtagelsen mod forventning konstaterer, at forsendelsen er beskadiget under transporten, enten selve produktet eller emballagen, beder vi dig straks fortælle det til speditøren ved at notere skaden på fragtsedlen, inden du kvitterer for modtagelsen.
Hvis du har fået varen leveret inden for rammerne af en fuldmagt (levering uden kvittering), skal du reklamere over transportskaden direkte til speditøren ved at kontakte denne. Bemærk, at du skal oplyse meddelelsesnummer/forsendelsesnummer ved reklamation til speditøren.
Kontakt til vores speditører:
DHL: dom.se@dhl.com eller 0771 345 345
PostNord: privat.se@postnord.com eller 077 133 33 10
For at vi kan hjælpe dig med din reklamation, kan du også anmelde skaden direkte til vores kundeservice på kundeservice@swevet.dk eller telefonisk på 0771 21 55 00.
Du må ikke bruge produktet, hvis der er skader. Det er også vigtigt, at du gemmer emballagen, så skaden kan besigtiges, når skadessagen behandles.
Hvis du opdager skader på din forsendelse, som du ikke kunne se, før du pakkede varen ud, gælder samme procedure som for transportskader. Det er derfor vigtigt, at du pakker dine varer ud og kontrollerer dem umiddelbart efter, at levering er sket.
Returvarer må kun sendes til Swevet efter aftale. Når en vare returneres, ligger ansvaret for varen hos dig som kunde, indtil vi har modtaget den. Swevet står for returfragten ved godkendt reklamation. Læs mere i afsnittet om reklamationer.
Returadresse
Swevet AB
Forskaregatan 1D
SE-275 37 SJÖBO, Sverige
Returneringsmetode Returneringsgebyr
Pakke 95 DKK
Palle 795 DKK
For virksomheder gælder aftaleloven og således ikke bestemmelserne om fortrydelsesret. Refusion ved reklamation foregår med en kreditnota for det produkt, reklamationen er godkendt til.
Kunden kan dog blive nødt til at vente, indtil varen er kommet retur, eller kunden har afleveret bevis for, at varen er returneret (førstkommende af de to tidspunkter).
Tak på forhånd!