Er dyreejerne klar til flåtsæsonen?

Effektiv markedsføring mod flåter

Er dyreejerne klar til flåtsæsonen?

Har du for nylig tjekket, hvor dine kunder står i forhold til forebyggelse af flåter? Nu er det høje tid til at ruste sig til sæsonen. Uanset om du vil rette markedsføringen mod eksisterende kunder eller tiltrække nye til at prøve dine tjenester, kan en strategisk markedsføring gøre en forskel for at øge klienternes efterlevelse. Vi giver tips til, hvad du har brug for at vide.

 

Gør det simpelt og tilgængeligt

Mennesker er ofte travle - både klinikpersonale og dyreejerne selv. Markedsføring kan være til hjælp, men den mislykkes, hvis det ikke er nemt for dyreejerne at få fat i de produkter og den pleje, deres kæledyr har brug for. Tag dig tid til at gennemgå jeres booking- og bestillingsprocesser. Er de så enkle, som du gerne ville have dem? For eksempel, har jeres klinik skiftet til at tilbyde muligheden for online bestilling? Hvis ikke, hvordan kan dyreejerne hurtigt og nemt betale og få deres indkøb? Findes der en måde for en dyreejer at komme ind til en kontrol uden at skulle vente i timer på parkeringen? Har I informeret jeres klienter om de seneste retningslinjer for besøg? Et godt rygte spreder sig hurtigt, hvis det er nemt at få pleje på jeres klinik.

 

Brug online shopping

Mange klinikker er gået over til online shopping som en måde at nå eksisterende kunder, nye kunder og for at reducere antallet af besøg på klinikken. Ved hjælp af data fra klinikkens system kan du målrette specifikt mod forskellige dyr og hvornår de sidst besøgte. Brug disse data til at skabe en besked om at bestille forebyggende midler mod flåter hjem, herunder et link til at købe varen direkte fra dig som deres betroede dyrlæge. Sørg for, at det er nemt og bekvemt at klikke og købe.

 

Få opmærksomhed med din blog

Et godt sted for dit markedsfokus er en blog. Google kan lide blogs, og de er lette at dele på forskellige sociale medieplatforme. Kundernes overholdelse stiger, når de får letforståelig uddannelse. Blogs kan indeholde billeder, der hjælper med at tydeliggøre vigtig information. Eksempler på emner til din kliniks blog kan være:

  • Vigtigheden af forebyggende foranstaltninger
  • Hvordan man fjerner en flåt korrekt
  • Hvilket forebyggende middel er det rigtige for dit dyr?
  • At holde flåter og kæledyr adskilt

Husk, at blogs normalt er mellem 300 og 500 ord lange med korte afsnit og punktopstillinger. Mindst én blog bør offentliggøres hver måned direkte på klinikkens hjemmeside.

 

Månedlige påmindelser på sociale medier

Tiden er knap, og det er let for dyreejerne at glemme, hvordan de kan forebygge flåtbid. At sende venlige påmindelser via sms, e-mail og sociale medier kan være en god måde at minde dine kunder om. På sociale medier kan du også dele links til blogindlæg for at nå ud til flere.

Hvis du vil nå flere dyreejere end blot dem, der kan lide din side, kan du overveje at markedsføre dine månedlige påmindelser eller oprette en formel annoncekampagne på Facebook.

 

Uddannelsesindlæg på sociale medier

Uddannelse er vigtigt for dyreejere. Det informerer om sundhedsrisici og farer med flåter samt hvordan man beskytter sine kæledyr. Blogemner, der deles på sociale medier, kan generere diskussioner og spørgsmål blandt følgerne. Ud over skriftlig information er visuel kommunikation vigtig. Enkle grafiske indlæg, der viser hvilke typer af flåter, der er farligst, kan hjælpe dyreejeren med at forstå, hvornår de skal være opmærksomme.

 

Klik på banneret og fyld op med det, du har brug for hos os

 

Referencer
https://www.mwiah.com/our-insights/flea-tick-and-heartworm-marketing

postnord-logotyp-rgb.png UPS-logo.png
{{lineitem.Sku}}
{{lineitem.ProductName}}
{{lineitem.VariantName}} {{lineitem.FormattedPrice}} Normalpris: {{lineitem.FormattedListPrice}}
I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Lagervare, midlertidigt udsolgt Findes snart på lager igen I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Lagervare, midlertidigt udsolgt Findes snart på lager igen I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Bestillingsvare. Leveringstid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(e) Bestilles på forespørgsel. Ingen returret. Fragt tilkommer. Leveringstiden kan variere afhængigt af tilgængelighed. I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Estimeret leveringstid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(e)) Er ikke en del af det faste sortiment og skal først på lager. Produktet er udgået
Antal på lager: {{lineitem.StockData.Quantity}}
Din indkøbskurv er tom ;(
I alt {{basket.FormattedProductsTotalIncVAT}}
Til kassen