I modsætning til din hovedside har en landingsside en enkelt, klar opgave: at overbevise besøgende om at udføre en bestemt handling. Det kan være alt fra at booke en aftale til at tilmelde sig et nyhedsbrev eller foretage et køb. Så hvordan kan klinikken drage fordel af landingssider for at nå deres marketingmål?
-
Fokuser på relevant information
I modsætning til en almindelig hjemmeside, der ofte indeholder omfattende information om forskellige diagnoser og behandlingsmetoder, er en landingsside afpudset og indeholder kun relevant information. Det er vigtigt, at informationen er korrekt og overbevisende uden for mange detaljer. Landingssiden skal klart definere tilbuddet eller budskabet, beskrive dets fordele og overbevise besøgende om, hvorfor de skal vælge din klinik frem for konkurrenterne.
-
Enkel design
En landingsside skal afspejle din kliniks brand ved at bruge de rigtige farver og grundlæggende design. Undgå at overbelaste siden med billeder, farver eller distraherende elementer. Brug mørk tekst på en lys baggrund og en farve, der skiller sig ud for din "Call to Action" (CTA).*.
*En "Call to Action" (CTA) knap er en grafisk eller tekstbaseret knap på en hjemmeside eller i en annonce, der opfordrer besøgende til at udføre en specifik handling. Den fungerer som en digital skiltning, der siger, "Gør dette nu!". En CTA-knap er et kraftfuldt redskab til at øge konverteringer og engagement på en hjemmeside. Knappen skal være tydelig, lokkende og nem at bruge.
-
Ingen navigation
Landingssiden skal hjælpe besøgende med at fokusere på én ting. Vi ønsker ikke, at besøgende skal klikke sig videre til andre sider på vores hjemmeside. Derfor har mange landingssider ingen navigationsmenu. Besøgende skal ikke distraheres fra målet med siden.
-
En klar handlingsopfordring
Gør det meget klart, hvad du vil have besøgende til at gøre, og hvordan de skal gøre det. Normalt indebærer det en stor og tydelig CTA-knap. Hvis målet er, at besøgende skal udfylde en kort online formular, skal formularen være kortfattet.
-
Mindre tid på siden
Trafik, der sendes til landingssiden, kræver hurtig handling - det vil sige besøgende, der kun engagerer sig på siden i et minut eller to, før de handler. Hvis det tager for lang tid, eller hvis besøgende føler sig usikre, opnår landingssiden ikke sit fulde potentiale.
-
Efter klikket
Når besøgende har reageret på din handlingsopfordring, skal du sørge for, at der er en tak-side eller en pop op-vindue, der bekræfter deres handling. Dette giver dig også mulighed for at tilbyde links til dine sociale medier og opfordre besøgende til at engagere sig yderligere. En automatisk e-mail, der udtrykker taknemmelighed og giver mere information, er også en fin detalje. Det giver dig også mulighed for at styrke dit brands budskab og klinikkens værdier.
Referencer
- https://www.amerisourcebergen.com/insights/animal-health/six-ways-landing-pages-differ-from-other-website-pages
- https://www.topvisible.se/content-marketing/hogkonverterande-landningssida/
- https://grown.se/vad-ar-en-landningssida/