Normalt starter vi en almindelig dag på niveau 0 og går op til maksimum 10, men nu starter din dag måske på 8. Det efterlader dig kun 2 trin væk fra allerede at være overbelastet. For mange kommer stress snigende, og det påvirker vores mentale processering.
"Kortisol binder til celler i hjernens hippocampus, området der omdanner nye oplevelser til hukommelse. Denne binding forstyrrer faktisk den hukommelsesskabende proces."
(https://www.psychologytoday.com/gb/blog/memory-medic/201612/thwart-stress-effects-memory)
Med det sagt, står vi nu over for:
- Flere stressfaktorer, der er uden for vores kontrol.
- Folk, der befinder sig i den røde zone af stressniveauer.
- Høje stressniveauer, der påvirker vores evne til at huske og bearbejde.
Med dette i tankerne, hvordan kan en dyrlægeklinik markedsføre sine tjenester på en måde, der letter den samlede drift? Hvad vil tiltrække kunder til døren på en styrkende og effektiv måde?
En del af svaret på disse spørgsmål er klar, konstant kommunikation på hver digital platform, hvor din virksomhed kan findes. Folk har mindre evne til at bearbejde komplekse beskeder, når de er stressede. Selv grundlæggende, klare koncepter kan misforstås. Digitalt markedsføringsmateriale (billeder, grafik, ord) skal omfavne det enkle med:
- Korte og klare beskeder.
- Letforståelig grafik/billeder.
- Samme besked med samme grafik flere steder.
- Letlæselige og klare skrifttyper.
Her er et visuelt eksempel på, hvordan det kan se ud for et fremtrædende billede på et websted eller cover til Facebook eller på Instagram.
"Klar og konsekvent kommunikation kan give en stresset dyreejer en god følelse om deres oplevelse med din virksomhed. Desuden, hvis dyreejeren er mindre forvirret over, hvad de kan forvente, er der større chance for, at de vil være rolige under deres besøg."
Hver kommunikationstrin mellem en dyrlægeklinik og en dyreejer er en form for markedsføring, fra beskeder, der afspilles, når man venter i telefonkø, til forklaringen af, hvad der vil ske under en aflivning. Det er svært for udmattede medarbejdere at tage et dybt åndedrag og et øjeblik at tænke over, hvad de formidler. Men at tage et sekund til at tænke og forberede kan virkelig gøre interaktionen mellem dig og din kunde lettere. Klar og konsekvent kommunikation kan give en stresset dyreejer en god følelse om deres oplevelse med din virksomhed. Desuden, hvis dyreejeren er mindre forvirret over, hvad de kan forvente, er der større chance for, at de vil være rolige under deres besøg.
Link