Diabetes mellitus

Optimer kommunikation om diabetes mellitus med dyreejeren

Hvordan man skaber tydelighed, tillid og samarbejde med dyreejeren.  

Det kan føles overvældende for en dyreejer, når ens dyr diagnosticeres med diabetes mellitus. Der er meget, ejeren skal lære på kort tid. Efter at have behandlet dyret er personalets primære opgave at berolige den bekymrede ejer med tydelig information og praktisk vejledning, der giver ejeren mod på de opgaver, der venter forude med hensyn til pleje af dyret.

 

Når du lige fra start har gjort klinikken til den primære kilde til viden og støtte, sparer du folk tid og undgår, at de bliver angste og misinformerede. Glem ikke, at selv erfarne dyreejere kan have det svært uden din hjælp. Ved at tilgodese dyreejernes behov direkte kan dyreplejepersonalet forhindre, et eksempelvis Google giver dyreejeren forkerte oplysninger eller potentielt farlige råd om behandling.  


Kommunikation om diabetes med dyreejere
 

De første par dage, efter at dyret er blevet diagnosticeret med diabetes, kan være den sværeste periode for dyreejeren. Regn med, at alle dyreejere i denne situation har brug for din ekspertvejledning og støtte. Bedste praksis for håndtering af disse patienter omfatter brugen af materialer og teknologi, der understøtter en effektiv behandling og kommunikation med dyreejeren. Effektive og fleksible værktøjer til kundekommunikation hjælper dig med hurtigt at mobilisere, hvad der er nødvendigt for at optimere behandlingen af disse patienttilfælde.  

  • Støtte i form af prisoverslag på receptpligtig medicin og en liste over det udstyr og de forbrugsvarer, dyreejeren skal anskaffe. 
  • Velplanlagt kommunikation med forberedte informationsark, der let kan ændres efter patientens og dyreejerens behov. 
  • Støttende og oplysende kundekommunikation og engagement. 
  • Omhyggelig opfølgning på behandlingen, så du ved, om dyret udviser god komplians eller ej, for eksempel hvis det har svært ved ændring af kosten.  

Tag dig tid til at udarbejde informationsark til kunden og digitale meddelelser til forskellige patienttyper og behov. Her er nogle tips:  

  • Lister over nødvendigt udstyr og forbrugsvarer, omkostninger og kilder.  
  • Information om opbevaring, holdbarhed og eventuelle advarsler og om, hvordan dyreejeren kan sikre sig, at medicinen håndteres hygiejnisk. 
  • Vejledning om mad og motion, herunder hvordan vægttab eller vægtøgning påvirker doseringen.  
  • Råd om detaljeret at notere visse ting i hjemmemiljøet (vægt, mad- og vandindtag, adfærd).  
  • Instruktioner i indsprøjtning af insulin, herunder almindelige fejl, der skal undgås.  
  • Instruktioner i, hvornår og hvordan blodsukkeret testes, hvis dette anbefales.  
  • Hvilke symptomer, man skal være opmærksom på.  
  • Pålidelige støttegrupper.    

Hvad dyreejerne har brug for at vide, ændrer sig med tiden, så fokuser indledningsvis på det medicinske udstyr og de anbefalinger, der er nødvendige for at få behandlingen til at fungere.    

Informer dyreejeren om, hvad der er meget alvorlige symptomer, og hvornår ejeren skal tage til akutmodtagelsen, og hvilke dyrelægevagter de kan kontakte. Ud over mad, sprøjter og insulin kan man give dyreejeren en brochure med kontaktoplysninger til akutmodtagelser. 

Når den kritiske fase er overstået, og dyret har fået en stabil diabetes, kan du sende information om, hvordan man opretholder et godt blodsukkerniveau hos patienten. 

En måde at gøre det lettere på er at oprette skabeloner til meddelelser, som du hurtigt kan tilpasse og sende efter personlige møder, samtaler eller anden kontakt med dyreejerne. En veltimet besked med "fortsæt det gode arbejde" eller en, der udtrykker taknemmelighed for, at dyreejeren sender regelmæssige opdateringer, betyder meget for dyreejeren, der sandsynligvis bekymrer sig mere, end han/hun giver udtryk for. 


At være der for din kunde  

Nye tilfælde af diabetes hos hunde og katte kræver god vejledning fra kyndigt personale. Selvom dyreejerne skal kunne foretage indsprøjtninger og tests derhjemme på sigt, så lad dem vide, at de altid kan stole på dig.  

Behovet for en høj kommunikationsfrekvens falder normalt, når patienten har fået stabiliseret sin diabetes og behandlingen. Behovet øges dog igen, hvis patienten rammes af andre lidelser eller følgesygdomme. I disse situationer har dyreejeren ofte brug for direkte kontakt med en dyrlæge, da det kan føles som endnu et stort tilbageslag.  

Husk, at den tid, der bruges på at udarbejde undervisningsmateriale og kommunikation om diabetes mellitus, gør det nemmere for dig og dine kolleger, når I skal tilpasse vejledningen til den enkelte og udvise medfølelse, når dyreejeren har mest brug for det.  

  

Referencer   

Essentielle produkter til dyreejernes sommerapotek

Sommeren er en fantastisk tid både for mennesker og dyr. Men med solen og varmen kommer også nogle udfordringer. For at lette for dyreejere og sikre, at deres husdyr er godt forberedte til sæsonen, har vi samlet nogle produkter til at anbefale til deres medicinskab..

Effektiv markedsføring mod flåter

Er dine kunder klar til flåtsæsonen? Læs videre for at finde ud af, hvordan du når og engagerer dem med din marketingstrategi. Fra enkel tilgængelighed til engagerende blogindlæg - vi deler vores bedste tips til at gøre din markedsføring så effektiv som muligt.
postnord-logotyp-rgb.png UPS-logo.png
{{lineitem.Sku}}
{{lineitem.ProductName}}
{{lineitem.VariantName}} {{lineitem.FormattedPrice}} Normalpris: {{lineitem.FormattedListPrice}}
I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Lagervare, midlertidigt udsolgt Findes snart på lager igen I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Lagervare, midlertidigt udsolgt Findes snart på lager igen I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Bestillingsvare. Leveringstid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(e) Bestilles på forespørgsel. Ingen returret. Fragt tilkommer. Leveringstiden kan variere afhængigt af tilgængelighed. I restordre fra leverandør Leveringsdato kendes ikke Estimeret leveringstid ca: {{lineitem.StockData.StockValue.Value}} dag(e)) Er ikke en del af det faste sortiment og skal først på lager. Produktet er udgået
Antal på lager: {{lineitem.StockData.Quantity}}
Din indkøbskurv er tom ;(
I alt {{basket.FormattedProductsTotalIncVAT}}
Til kassen